سایت بزرگ آموزشی تفریحی

حاج منصور

سردرد هنگام بارداری شروع شود

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۵۱ ق.ظ

همانطور که می دانید، یک زن باردار تغییرات قابل توجه هورمونی را تجربه می کند. با توجه به این تغییرات و نوسانات هورمونی، برخی تغییرات فیزیکی نیز رخ می دهد. یکی از این تغییرات، سردرد بارداری است. این سردرد بسیار شبیه به سردرد تنش است. در این مقاله، ما کنجکاو در مورد سردرد در حاملگی صحبت می کنیم. ما امیدواریم که این موضوع توجه شما را به عزیزان جلب کند.

سردرد هنگام بارداری شروع شود

دکتر مریم سعادت گفت که سردرد از سه ماهه اول بارداری شروع می شود، با افزایش جریان خون و افزایش سطح هورمون در بدن تغییر می کند. "جلوگیری از مصرف کافئین می تواند یکی دیگر از دلایل این سردرد و از سوی دیگر، بدن مادر است که در حال تغییر است که رخ می دهد. با شروع سه ماهه دوم بارداری، تغییرات در هورمون و جریان خون کاهش می یابد، و مادر می تواند کمی بماند و استراحت کند. با اشاره به این سردردها در سه ماهه سوم، او یادآوری می کند: این به دلیل تحمل وزن بدن است که موجب عدم تعادل در وضعیت فیزیکی، محرومیت از خواب، کاهش قند خون، فشار خون بالا، کم آبی و مزایای ذکر شده: در اغلب زنان که از میگرن رنج می برند، این سردرد ها به طور چشمگیری در دوران بارداری کاهش می یابد، زیرا میگرن یک اختلال عصبی ناشی از نوسانات هورمونی در طول دوره قاعدگی است.
تغییرات هورمونی موجب سردرد در دوران بارداری می شود

همانطور که در بالا ذکر شد، سردرد در طول بارداری می تواند به علت تغییرات هورمونی است که بدن مادر در ابتدای آن است، که خسته کننده و نا امید کننده است. خبر خوب این است که این سردرد پس از 3-4 ماه بسیار کم خواهد شد و ماههای آخر بارداری آرام خواهد بود.
تغییرات در فشار خون باعث ایجاد سردرد در دوران بارداری می شود

عوامل دیگری که می توانند باعث سردرد شوند شامل تغییرات در فشار خون می شود. اگر قبل از بارداری نیز سردرد و سردرد میگرن داشته باشید، بعید است که سردرد شما در طول بارداری شدیدتر شود. یکی دیگر از علل سردرد در دوران بارداری، از دست دادن آب بدن، خستگی، استرس و فشار عصبی، کاهش سطح قند خون، گرسنگی، محرومیت از خواب و عدم فعالیت بدنی است. همچنین زنان که سعی در کاهش مصرف چربی و قهوه در این دوره دارند، ممکن است سردردی نیز داشته باشند.

  • منصور تنهایی

نظرات (۱)

سلام در صورت تمایل برای افزایش بازدید از بلاگ شما و همینطور من به طور تعاملی به صفحه ی این لینک مراجعه کن

لینک صفحه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی