سایت بزرگ آموزشی تفریحی

حاج منصور

کامبوجا

کامبوجا ,کامبوجا چیست,کامبوجا و لاغری,کامبوجا قارچ,کامبوجا الکل,کامبوجا برای لاغری,کامبوجا و دیابت,کامبوجا ارگانیک,کامبوجا عرق,کامبوجا طرز تهیه

کامبوجا , کامبوجا چیست , کامبوجا و لاغری , کامبوجا و دیابت

توضیحاتی در مورد کامبوجا

نوشیدنی کامبوجا یک نوشیدنی هزارساله‌ی بومی چین است. این نوشیدنی از همزیستی نوعی باکتری با نوعی گل سنگ تولید می‌شوند که به قارچ کامبوجا معروف است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد کامبوجا صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

نوشیدنی کامبوجا

به گفته‌ی آقای سید حسن غیبی، مدیر بازرگانی یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی نوشیدنی کامبوجا در ارومیه، این نوشیدنی از همزیستی نوعی باکتری با نوعی گل سنگ تولید می‌شوند که به قارچ کامبوجا معروف است. در واقع ترکیبات اصلی نوشیدنی کامبوجا عبارت است از همین قارچ کامبوجا، آب جوش و مقدار کمی شکر. ظاهراً این نوشیدنی طعم ترش و شیرین و گازداری دارد و به راحتی همه را مجذوب طعم خود می‌کند. به گفته‌ی آقای غیبی روند تولید این نوشیدنی زمان‌بر است و به همین دلیل تولید آن به صورت محدود صورت می‌گیرد. ظاهراً در دهه‌ی شصت تولید و مصرف این نوشیدنی در ایران رایج بوده است و بعد از آن سال‌ها به دلیل جنگ و عوامل دیگر تولید و مصرف این نوشیدنی کمرنگ تر شده است.اکنون نیز این نوشیدنی تولید میشود به صورت محدود.

کامبوجا و لاغری

این نوشیدنی به تنظیم متابولیسم بدن انسان کمک می‌کند. آزمایش این نوشیدنی روی حیوانات نشان می‌دهد که این چای با افزایش محدودیت کالری منجر به کاهش وزن می‌شود. درست است که این نوشیدنی حاوی خواص متعدد و میکروارگانیسم‌های مختلفی است؛ اما با این حال یک نوشیدنی مخصوص لاغری محسوب نمی‌شود و توصیه نمی‌شود که در مصرف آن افراط شود. توجه داشته باشید که این نوشیدنی حاوی قند است. اگر نگران تناسب اندام خود هستید حواستان باشد که مصرف روزانه بیش از سه لیوان کار دستتان می‌دهد.

کامبوجا چیست

نوشیدنی کُمبوچا حاصل تخمیر چای (سبز یا سیاه) می‌باشد. نوشیدنی کامبوچا ۲۲۰ سال قبل از میلاد در چین (منچوری: منطقه‌ای واقع در شمال کشور چین) مورد مصرف داشته‌است و سپس از راه خطوط بازرگانی به روسیه و کشورهای اروپای شرقی انتقال یافته، در آنجا عمومیت پیدا کرد. قبل از جنگ جهانی دوم استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده بود ولی، در زمان جنگ به دلیل کمبود چای و شکر (محیط کشت کُمبوچا) از رواج افتاد. امروزه این قارچ در اروپا و آمریکا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی در آمریکا انجمن استفاده کنندگان از این قارچ تأسیس شده‌است.

خواص کامبوجا

به عقیده‌ی بسیاری از متخصصین حوزه‌ی تغذیه، نوشیدنی این نوشیدنی یک نوشیدنی تخمیر شده‌ی زنده محسوب می‌شود. کامبوجا یک نوشیدنی غیر پاستوریزه است و به همین دلیل هم میکروارگانیسم‌های زنده‌ی زیادی در آن وجود دارند. این نوشیدنی سرشار از آنزیم‌های مختلف، پولیفنول ها، پروبیوتیک‌ها و اسیدها (آنتی‌بیوتیک‌ها، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آمینه، اسیدمالیک، اسیدلاکتیک، بوتیریک و غیره) است که خواص مختلفی داشته و فواید زیادی به بدن می‌رسانند.

  • منصور تنهایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی